GAZİANTEP İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
NİZİP AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ
Kurumsal
Hastanemiz
Tarihçemiz
Değerlerimiz
Amaç ve Hedeflerimiz
Misyon & Vizyon
Hastane Yönetimi
Başhekim
İdari ve Mali İşler Müdürlüğü
Organizasyon Şeması
İdari Birimler
Hasta Kabul
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Güvenlik Hizmetleri
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Arşiv Birimi
Birim Çalışanı
Nasıl Gidilir?
Vezne
Birim Çalışanı
İç Hat Telefon
Nasıl Gidilir?
Evrak Kayıt
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Nasıl Gidilir?
Teknik Servis
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Nasıl Gidilir?
Kalite Yönetimi Birimi
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Nasıl Gidilir?
Eğitim Birimi
Birim Çalışanı
İç Hat Telefon
Nasıl Gidilir?
Hasta Hakları
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Nasıl Gidilir?
İstatistik Birimi
Birim Çalışanı
İç Hat Telefon
Nasıl Gidilir?
Kalite Yönetimi
Bilgi Güvenliği
Bilgi Güvenliği İhlal Bildirimi
Sosyal Sorumluluk
2024 Projeleri
Yeşilay Madde Bağımlılığı Farkındalık Eğitimi
Gebelik Döneminde Ağız ve Diş Sağlığı Eğitimi
Hizmet Binalarımız
Genel Hastane
Tıbbi Birimler
Kliniklerimiz
Nöbet Polikliniği
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Genel Diş Klinikleri
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Özellikli Hizmetler
Sterilizasyon
Diş Protez Laboratuvarı
Evde Sağlık Hizmetleri
Sağlık Turizmi
Şehrimiz
Yönlendirme
Hasta Rehberi
Nasıl Randevu Alınır?
Nasıl Muayene Olurum?
Muayene Saatleri
Hasta Hakları
Çalışan Hakları
Engelli Rehberi
Nöbetçi Eczaneler
Anlaşmalı Kurumlar
Randevu Süreleri
Randevu Al
İletişim & Ulaşım
Öneri ve Görüşleriniz
Hasta Görüş ve Öneri Formu
Personel Görüş ve Öneri Formu
Ulaşım
Nasıl Gidilir?
Otopark Alanları
Harita
Halk Otobüsü Güzergah ve Durak Bilgileri
Telefon Rehberi
Sık Sorulan Sorular
Dijital Medya
Medyada Biz
İletişim & Tanıtım Faaliyetleri
Fotoğraf Galerisi
Video
Tıbbi Birimler
Kliniklerimiz
Genel Diş Klinikleri
Sıkça Sorulan Sorular
Sıkça Sorulan Sorular
19 Ekim 2022
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerinin Görevleri Nelerdir?
1-
Diş hekimine ve ağız diş çene ile ilgili uzman tabiplere hasta muayenesinde yardımcı olur.
2-
Muayene esnasında kullanılan araç gereç ve malzemeyi hazır durumda bulundurur.
3-
Poliklinik ünitesinde kullanılan araç gereç ve malzemelerin düzenini sağlar, temizliğini yapar, veya yaptırır.
4-
Başvuran hastaları poliklinik kayıt defterine kaydeder. Hekim tarafından doldurulan evrakların eksiksiz olmasına dikkat eder.
5-
Diş tabibi ve uzman tabiplerin ağız, diş ve çene ile ilgili hastadan almış oldukları ölçülere ve onların sorumluğunda verecekleri direktiflere göre laboratuara gelen ve burada yapılan çeşitli protezleri hazırlar.
6-
Laboratuarda kullanan her türlü araç gereç ve malzemenin temizlik, bakım ve düzenini sağlar.
7-
Laboratuarda yapılan işlemlerle ilgili kayıtları ve istatistikleri tutar.
8-
Gerektiğinde diş tabibine ve uzmana yardım eder.
9-
Birim sorumlusunun işle ilgili kendisine verdiği görevleri yerine getirir.
10-
Sağlık Bakanlığı hizmet kalite standartları ile hasta ve çalışan güvenliği kapsamında faaliyetlerin sürekliliğinin sağlanması ve istenilen düzeyde tutulması için yapılan çalışmaları idare ile eş güdüm halinde yürütür ve gerekli önlemleri alır. Kalite Yönetim Sisteminin kurumda yerleşmesi, uygulanması ve geliştirilmesi için ilgili görevleri yerine getirir; toplantı ve çalışmalara katılır.
Diş Hekiminin Görevleri Nelerdir?
1-
Polikliniğe başvuran hastaları muayene eder, rapor ve reçete yazar. Ağız ve diş sağlığı ile ilgili hastaları bilgilendirir.
2
-
Dişeti hastalıklarının tedavisini ve takibini yapar.
3
-
Diş taşı temizliği yapar. Dişlere dolgu kanal tedavisi, kuafaj gibi işlemleri uygular.
4
-Hastaların protez (sabit-hareketli) işlemlerini ve takibini yapar, sorunlarını giderir.
5
-
Birimin verimliğini ve kalitesini arttırmak için yapılan tüm düzenlemelere yardımcı olur.
6-
Hastane ve birim içerisindeki toplantı ve hizmet içi eğitim çalışmalarına sorumlu hekimin görevlendirmesi ile katılır.
7-
Birim sorumlu hekiminin mesai saatleri içerisindeki koordinasyonuna uyar.
8-
Hastalara yapılan işlemlerle ilgili bilgileri hastane bilgi sistemine işler.
9-
Birim tarafından belirlenen hedeflerin gerçekleşmesine yardımcı olur.
10
-
Sağlık Bakanlığı hizmet kalite standartları ile hasta ve çalışan güvenliği kapsamında faaliyetlerin sürekliliğinin sağlanması ve istenilen düzeyde tutulması için yapılan çalışmaları idare ile eş güdüm halinde yürütür ve gerekli önlemleri alır. Kalite Yönetim Sisteminin kurumda yerleşmesi, uygulanması ve geliştirilmesi için ilgili görevleri yerine getirir; toplantı ve çalışmalara katılır.
Kurumunuzda hangi işlemler gerçekleştirilmektedir?
Diş taşı temizliği, dolgu, kanal tedavisi, cerrahi olmayan diş çekimleri, hareketli ve sabit protez işlemleri kurumumuzda gerçekleştirilmektedir. Uzman diş hekiminin gerçekleştirmesi gereken işlemler için ise hastalarımız ilgili en yakın kuruma sevk edilmektedir.
×